BMW Test Drive

Am avut ieri plăcerea să particip la un test drive organizat de Automobile Bavaria Cluj, unde am testat câteva modele de motociclete BMW. Având în vedere că am participat și anul trecut la acest eveniment, iar atunci am testat modelele enduro, anul acesta am ales să încerc modelele de stradă K1600 GT, K 1300 R, R 1200R .

Nu am să intru în detalii la toate modelele deoarece doar unul din ele m-a impresionat și anume K1300R.

Da, K1600GT este o adevarată limuzina pe două roți. Mulți dintre noi nu avem mașini cu atâta electronică și dotări cum are motocicleta asta, dar intr-un fel nu te miră acest lucru, te astepți de la acest GT să-ți ofere aceste dotări. Ce mi-a atras atenția la acest model a fost sunetul scos de motorul în 6 cilindrii și 160cp precum și felul în care îți pune la dispoziție toată puterea liniar, indiferent de turația în care te aflii.  Cred că cel mai bun termen de comparație în lumea auto ar fi un BMW M5.

De R1200 R am fost foarte dezamăgit. Se vrea un naked manevrabil de oras, dar fiindcă e boxer nu e nici mic si nici manevrabil. Plus că vibrează ca naiba din cauza că e un motor cu cublu mare pe un cadru prea șubred. Cuplu apare pe la 3000rpm dar dispare parcă pe la 6000rpm, deși linia rosie e doar la 9000 parcă. E destul de mișto pentru distanțe scurte, navetă, dar pe autostradă nu am găsit o viteza de croazieră la care să-mi placă să merg. Vibrațiile strică totul iar miscarea stânga-dreapta datorată motorului boxer, din momentul unei accelerări mai violente te cam sperie. Am simțit efectul ăsta și pe 1200GS, dar acolo era plăcut, deoarece acel model e mai mare și mai bine echilibrat pentru a fi propulsat de un boxer.

Dar să revenim la modelul pe care am așteptat cel mai mult să-l conduc și evident de care am fost cel mai impresionat: K1300R. Pe scurt câteva detalii tehnice: propulsorul este unul cu 4 cilindrii în linie răcit cu apă, dezvoltă 173 de căluți @ 9250rpn (turație la care sincer am ajuns cu greu de frică să nu-mi iau zborul). Tot ce ține de frâne, confort, electronică, e de ultimă generație, nici nu are rost să vă mai inșirui.

Ce aș vrea eu sa încerc să vă reproduc prin text, ar fi experiența de condus. Primul lucru pe care l-am observat când m-am urcat în șa, a fost rezervorul enorm pe care la o primă analiză vizuală mi-a dat senzația că nu am să ajung la ghidon. Ulterior mi-am dat seama că datorită poziție sport, cu scărițele ceva mai în spate, ajungi fara nici o problemă la ghidon. Adevarul e că motocicleta asta nu e facută să stea pe loc, de aceea ți se pare cam greoaie dacă judeci după felul în care te pui în poziție în șa și să o urnești de pe loc, mai ales pentru că are peste 230kg. Dar atât vă pot spune hotărât, din clipa în care am luat-o din loc, am avut senzația că conduc un maxi scuter, în ceea ce privește felul în care accelera, vira, etc. E extraordinar felul în care, atâta timp cât stai până în 5000rpm, motocicleta este super docila și poți să o conduci lejer, fără stres. Problema, vorba vine, apare când sari peste 5-6000 de rotații. motorul are linia roșie la 11.000rpm! In intervalul 6-11.0000rpm, se comportă și răspunde precum unei motocilete de curse. Sincer nu am înțeles exact pentru ce are atâtea viteze și atâtea rotații, pentru că sincer, pentru un uz în afara circuitului de curse, zi de zi, adică de la mers în oraș și până pe autostada inclusiv, iți ajung și 6000rpm, în treapta a 6-a pentru 180kmh. Oricum nici la viteza aceasta, calatoria nu va fi una foarte confortabila, în lipsa unui parbriz ca la 1600GT sau 1200GS Adventure.

Oricum cuvintele sunt cam de prisos, deoaree nimic nu poate inlocui experiența de condus.

543405_608109442567709_2034713570_n 545878_608109309234389_137935362_n 971942_608109259234394_339788386_n 999848_608109359234384_2008163477_n 1174686_608109219234398_1230053817_n 1175409_608109379234382_217789527_n

 

Leave a Reply